Чаму Шчучын?

Шчучынскі раён – сучасны рэгіён, які дынамічна развіваецца, выклікае прыхільнасць магутным вытворчым і экспартным патэнцыялам, які мае вялікія магчымасці для развіцця малога бізнесу і прадпрымальніцтва.
Большая частка тэрыторыі раёна знаходзіцца ў межах Лідскай раўніны, паўднёвая ўскраіна - у межах Верхненёманскай нізіны. Паверхня раёна плоскахвалістая, з ўчасткамі Марэнаў пагоркаў і шырокімі забалочанымі далінамі рэк. Найвышэйшы пункт тэрыторыі раёна 196 м над узроўнем мора (каля вёскі Вялікае Мажэйкава), найбольш нізкая адзнака - 109 м (зрэз Нёмана) на поўдні раёна. Раён мяжуе на поўначы з Рэспублікай Літва, на захадзе з Гродзенскім, на ўсходзе і поўдні з Воранаўскім, Лідскім, Дзятлаўскім і Мастоўскім раёнамі Гродзенскай вобласці.
Выгаднае геаграфічнае размяшчэнне на мяжы двух найбуйнейшых эканамічных саюзаў, сучасная развітая інжынерная і транспартная інфраструктура, пазітыўнае эканамічнае развіццё тэрыторыі, канкурэнтаздольны падатковы клімат і спецыяльны прэферэнцыйны рэжым - фактары, якія абумаўляюць цікавасць інвестараў да стварэння сучасных вытворчасцяў на тэрыторыі Шчучынскага раёна.
Найважнейшым паказчыкам эканамічнай актыўнасці з'яўляецца дзейнасць па прыцягненню інвестыцый. За 2020 год на развіццё эканомікі раёна прыцягнута інвестыцый у асноўны капітал на суму каля 103 млн. рублёў.
Стратэгічнай мэтай інвестыцыйнай палітыкі Шчучынскага раёна з'яўляецца стварэнне спрыяльных умоў для ажыццяўлення эфектыўнай інвестыцыйнай дзейнасці, якая забяспечвае ўстойлівы сацыяльна-эканамічны рост.
Дзякуючы канструктыўнаму ўзаемадзеянню выканаўчай і заканадаўчай галін улады, створана неабходная нарматыўна-прававая база, ёсць арганізацыйныя перадумовы для рэалізацыі інвестыцыйных праектаў з прыцягненнем інвестараў. Таксама, адным з важкіх канкурэнтных пераваг раёна з'яўляецца імкненне мясцовай улады да ўзаемавыгаднага супрацоўніцтва з замежнай бізнес - супольнасцю.
Раён прывабны для інвестыцыйнай дзейнасці нізкім коштам зямельных участкаў, добрымі экалагічнымі ўмовамі пражывання, ільготным падаткаабкладаннем, невялікай адлегласцю да чыгункі, разгалінаванне і добрым станам аўтамабільных дарог, а таксама наяўнасцю вялікай колькасці аб'ектаў нерухомасці.
Дзякуючы багатай гістарычнай спадчыне, унікальнай прыродзе ў рэгіёне маюцца перспектыўныя для развіцця турызму тэрыторыі з аб'ектамі інфраструктуры: Берштаўскія і Прынёманскі прыродныя ландшафты, паркі рэспубліканскага значэння ў вёсках Вялікае Мажэйкава і Руткевічы, царква-крэпасць у в. Мураванка – помнік гісторыі і культуры XV стагоддзя, палацы Друцкіх-Любецкіх і Чацвярцінскіх – былых уладальнікаў Шчучына і Жалудка і многае іншае.
У мэтах прыцягнення айчынных і замежных інвестыцый для далейшага развіцця арыентаваных на экспарт вытворчасцяў на тэрыторыі Шчучынскага раёна маецца тры зямельных ўчастка агульнай плошчай 38,81 га, якія ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 красавіка 2002 г. № 208 уключаны ў свабодную эканамічную зону «Гроднаінвест».
Адзін з участкаў агульнай плошчай 6,71 га заняты рэзідэнтам СЭЗ – ААТ «Шчучынскі завод «Аўтапровад». Сродкі, вызваленыя ў выніку льгот, якія прадстаўляюцца рэзідэнту СЭЗ, асноўныя з якіх гэта вызваленне ад падатку на прыбытак і падатку на нерухомасць, дазваляюць прадпрыемству вырабляць мадэрнізацыю вытворчасці, паляпшаць якасць і павышаць канкурэнтаздольнасць выпускаемай прадукцыі.
Часткова выкарыстоўваецца зямельны ўчастак, размешчаны на прылеглых да г. Шчучыну землях з паўднёва-ўсходняй боку агульнай плошчай 30,08 га.
Не задзейнічаны зямельны ўчастак СЭЗ, размешчаны ў г.Шчучын па вул. Мічурына, агульнай плошчай 2,02 га.
На тэрыторыі СЭЗ устаноўлены спецыяльны прававы рэжым, які ўключае падатковыя і мытныя льготы. Для прадпрыемстваў-рэзідэнтаў падатковая нагрузка змяншаецца на 40%. Рэзідэнты СЭЗ вызваленыя ад выплаты мытных плацяжоў пры ўвозе абсталявання, сыравіны і матэрыялаў. Абарона інвестыцый і укладаў, укладзеных на тэрыторыі СЭЗ «Гроднаінвест», гарантуецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і міжнароднымі дамовамі Рэспублікі Беларусь і мяркуе: права ўласніка па выкарыстанні даходаў ад інвестыцыйнай дзейнасці, свабоднаму распараджэнню сваім капіталам і маёмасцю; права на вяртанне сваёй долi ў маёмасцi створанага прадпрыемства; бесперашкодны перавод даходаў у тым ліку ў валюце, атрыманых ад інвестыцыйнай дзейнасці ў СЭЗ, за межы Рэспублікі Беларусь. Не дапускаецца ўмяшанне ў гаспадарчую ці іншую дзейнасць прадпрыемства з замежнымі інвестыцыямі з боку дзяржаўных органаў і іх службовых асоб.